Вишиот обвинител Бектеши дозволил враќање на пасошите на Алими и Гури, апелација не го послуша

Алими и Гури лани во март беа осудени на три ипол години затвор за уништување на изборен материјал во корист на ДУИ на локалните избори во општина Чаир во 2013-та година. 

Вишиот јавен обвинител Дилавер Бектеши дал препорака да им се вратат пасошите на првостепено осудените во случајот “Титаник 3” Ејуп Алими и Исмет Гури, но апелационите судии на седница пред два месеци гласале спротивно на препораките по што патните исправи сепак остануваат во Кривичниот суд, објави порталот “Сакам да кажам”.

По ова се отвори прашањето под кое образложенине обвинителот Бектеши на жалбите на Гури и Алими за укинување на оваа мерка за претпазливост дал вакво позитивно мислење, имајќи го во предвид тоа што вообичаено обвинителите се тие кои предлагаат построги мерки до судот. Одговор побаравме одговор од Јавното обвинителтво од каде велат дека обвинителот Бектеши постапувал согласно Законот и ги ценел сите факти во предметот, особено фактот што тие редовно се јавувале на сите рочишта.

“Јавниот обвинител согласно закон е должен да внимава на заштитата на правата на сите страни во постапката. Мислењето на јавниот обвинител по однос на мерките за обезбедување не е обврзувачко за Судот, кој ја носи конечната одлука.”- велат од обвинителството.

За овој предмет, кој го покрена СЈО, Алими и Гури лани во март беа осудени на три ипол години затвор за уништување на изборен материјал во корист на ДУИ на локалните избори во општина Чаир во 2013-та година. За овие казни двајцата вложија жалба до Апелација и бараат ослободителна пресуда или враќање на судењето отпочеток. Незадоволна од пресудата беше и обвинителката Фатиме Фетаи која го водеше предметот и сметаше дека казните се под законскиот минимум.

Кога ќе се одржи седница во второстепена постапка се уште не се знае, имајќи го во предвид тоа што Апелација се уште го чека мислењето на Вишото јавно обвинителство.

Филипче: Нашата понуда е јасна и искрена, понудата на ВМРО-ДПМНЕ е дестабилизација и застој

Контактот со граѓаните и грижата за нивните проблеми нема да заврши на денот кога ќе завршат изборите. 

И затоа, ветувам дека како претставник на граѓаните во идното Собрание на Македонија, ќе останам достапен за вас, за вашите грижи, маки, но и идеи и предлози.

Ова го истакна Д-р Венко Филипче, носител на листата на кандидати за пратеници на СДСМ и Коалицијата за европска иднина за Изборната единица 4. Филипче изборното претставување го започна од Демир Капија каде што имаше обраќање на граѓански митинг.

„Политиката носи одговорност. Одговорност за она што ќе се случува со нашата земја во иднина. Одговорност за тоа како ќе живеат граѓаните во неа. Одговорност за создавањето услови за мирен и спокоен живот, ослободен од грижи и сиромаштија. И јас ја прифаќам таа одговорност“, рече Филипче.

Одговорност носи и СДСМ која во изминатите седум години мандат се соочи со повеќе кризи: економска, здравствена, енергетска. Но, кризите не се изговор за грешките што беа направени, рече Филипче, додавајќи дека како одговорна партија СДСМ учи од грешките.

„Го вложивме секој денар за да ги поддржиме семејствата и компаниите во економската криза. Го вложивме секој атом енергија да ги лечиме и спасуваме луѓето во Ковид кризата. Ги донесовме сите мерки да ги намалиме трошоците на родителите да имаат повеќе за своите деца. Ние со дигната глава можеме да кажеме дека СДСМ водеше исправни политики во интерес на сите граѓани во услови на светска дестабилизација. Тоа е дефиниција за лидерство и патриотизам“, изјави Филипче.

Наспроти државничката улога на СДСМ, стои ВМРО-ДПМНЕ чија улога е да го блокира општеството и државата.

„Пред нас се избори на кои граѓаните бираат помеѓу два многу различни концепти. Едниот е нашиот, кој гарантира зачувување на мирот, стабилноста и интегрирање на Македонија во Европа. Нашата порака е јасна и искрена. СДСМ го нуди патот на развојот и сигурноста. Од друга страна е концептот на ВМРО-ДПМНЕ кој се заснова на дестабилизација, застој, блокади и доведување во прашање на се она што е постигнато. Нивната понуда е неискрена, нејасна и опасна за иднината на земјата“,рече Филипче.

Ваквата политика на ВМРО-ДПМНЕ е резултат на нивната стратегија чија цел не е напредокот, туку назадувањето, не е мирот, туку конфликтот. Не е градењето пријателства, туку создавање внатрешни и надворешни непријатели, амбиент кој го создава ВМРО-ДПМНЕ, истакна Филипче.

„Тоа е амбиентот кој ќе биде секојдневие ако победат на изборите. Со ВМРО-ДПМНЕ нема напредок, затоа што едноставно напредокот не им одговара. Затоа што тие не би знаеле да се снајдат во таква ситуација. ВМРО-ДПМНЕ знае да води политика само ако Македонија е во калта, долу. Знаат да пливаат во политиката само ако разговараме за поделби, за етнички конфликти, за лажен патриотизам“, рече Филипче.

Затоа, Филипче ги повика граѓаните да бираат мудро на овие избори истакнувајќи дека СДСМ нуди јасна визија за иднината во која Македонија економски расте во Европската Унија и во која оние кои заминаа ќе сакаат да се вратат во држава која ќе нуди еднакви услови како развиените земји.

„Сега е време за размислување со ладна глава, бидејќи одлуките денес имаат големи последици на иднината. СДСМ е партијата која секогаш е на вистинската страна на историјата, која и кога греши не скршнува од вистинскиот пат. Затоа повикувам на масовно обединување кое значи само подобра иднина и сигурен пат напред. А јас, лично ветувам дека во мене секогаш ќе имате партнер и другар а мојата врата ќе биде отворена за сите“, заврши Филипче, се наведува во партиското соопштение.

Делови на Казахстан во долниот дел на реката Урал се на удар на врвот на поплавниот бран(ВИДЕО)

Делови од Казахстан лоцирани во долниот тек на реката Урал се подготвија за врвот на поплавите што се очекува денеска.

Во Казахстан е на сила вонредна состојба поради поплави, додека повеќе од 100.000 луѓе се евакуирани, објави Ројтерс.

Поради поплавите досега се изгубени околу 16.000 тони нафта, бидејќи производството е прекинато.

Воздушните снимки покажуваат огромни области на Казахстан под вода, со некои куќи потопени до покривот.

Работниците и волонтерите во градовите Уралск и Атирау учествуваа во изградбата на брани и бариери за заштита на станбени, земјоделски и индустриски области од вода.

Казахстанското министерство за енергетика соопшти дека одбранбените ѕидови високи меѓу два и 2,5 метри биле изградени околу нафтената рафинерија во Атирау, која се наоѓа во близина на реката Урал.

Официјални лица рекоа дека се изградени доволно резерви на гориво низ Казахстан.

Новиот Цитроен C3 Aircross има три реда седишта (ФОТО)

Очекувано, предниот дел на новиот автомобил изгледа познато, како неодамна претставениот Citroen C3 супермини, но со поголем заден дел и зголемена висина, давајќи му потрадиционален SUV облик.

Citroen вели дека C3 и новиот Citroen C3 Aircross вклучуваат „елементи на стилскиот јазик“ од концептот Citroen Oli од 2022 година. Како и „обичниот“ C3, Aircross има остар преден дел со новата значка на Citroen, која се истакнува над Решетка за ладилникот за светло за магла, ниска во преобликениот браник во споредба со C3. Крилата и трагите на тркалата се пошироки од оние на хечбек моделот.

Задниот дел секако го позајмува дизајнот од C3, но браникот и задните светла се прилагодени на Aircross. Комплет носачи на покривот и облоги на лакот на тркалата, кои се обвиткуваат околу дното на автомобилот, помагаат да се нагласи стилот на SUV.

Citroen C3 Aircross можеби е SUV од Б-сегментот, но Citroen успеа да собере седум седишта во него - прв во сегментот, според француската марка. Сепак, C3 Aircross ќе има силна конкуренција во форма на малку поголемата Dacia Jogger - уште еден модел со седум седишта.

Цената допрва треба да се открие, но со оглед на позиционирањето на Citroen како бренд фокусиран на вредност во Stellantis, C3 Aircross би можел да чини значително помалку од 20.000 евра за да остане на исто ниво со Jogger.

C3 Aircross доаѓа со избор на бензински, хибридни и целосно електрични погонски единици благодарение на новата платформа Smart Car.

Очекуваме погонските агрегати да бидат исти како оние што се нудат во C3 со 1,2-литарски турбо-бензинец со 99 КС, поврзан со шест-брзински мануелен менувач и истиот мотор поврзан со батерија од 48 V во хибридот (најверојатно со 99 КС. верзии и 128 КС) со шестстепен автоматски менувач. Понудата на дизел BlueHDi од C3 Aircross во заминување нема да биде пренесена.

Целосно електричниот e-C3 Aircross ќе ја добие истата батерија од 44 kWh и 111 КС како супермини e-C3, но со оглед на подолгото меѓуоскино растојание на Aircross (најдолго во неговиот сегмент според Citroen), очекуваме поголема батерија да биде понудена како e-C3 Aircross со батерија од 44 kWh најверојатно ќе има помал домет од 320 km од помалиот и полесен e-C3.

Спецификациите и внатрешноста на Aircross сè уште не се откриени, но знаеме дека третиот ред на седишта ќе може да се преклопуваат и дека должината на автомобилот од 4,39 метри ќе овозможи „повеќе простор за нозете за патниците одзади“, вели Citroen.

Исто така, допрва треба да ја видиме внатрешноста на автомобилот, но речиси е сигурно дека Aircross ќе доаѓа со истиот распоред на панелот како мини, со 10-инчен екран на допир, долгнавест волан и диплеј на главата за возачот.

C3 Aircross со повисоки спецификации треба да доаѓа со камера со заден поглед, безжично полнење на паметни телефони, автоматски фарови и бришачи со сензор за дожд, плус седишта Advance Comfort на Citroen.

Можеме да очекуваме лансирање на новиот Citroen C3 Aircross кон средината на летото, со повеќе информации за седумседиштата на Citroen во следните неколку недели.

притисни ентер