Собранието ја заврши расправата за избор на државен јавен обвинител, ќе се гласа во 13 часот

Собранието во рамките на денешното продолжение на 140-тата седница ја заврши расправата по Предлогот за именување на јавен обвинител на Република Македонија за која функција е предложен Љупчо Коцевски.

Гласањето ќе биде во 13 часот до кога Собранието е на пауза.

Во расправата се пријавуваа само пратеници од опозицијата и имаше само една реплика од пратеничка од владејачкото мнозинство.

Благица Ласовска од ВМРО-ДПМНЕ во својот говор рече дека не и е јасно како Коцевски се одлучил да биде кандидиран за оваа функција на само 80 дена пред изборите.

-Претходниот јавен обвинител на овој, за кој е прашање дали ќе биде избран, му остави многу работа во борбата против корупцијата и криминалот кои се најголем проблем во државата. Дали овој обвинител сериозно ќе се зафати со борбата и дали ќе ги заврши големиот број предмети кои останаа незавршени ќе видиме, рече, Ласовска.

Дафина Стојановска од ВМРО-ДПМНЕ истакна дека и е сомнително зошто личност со богато искуство во адвокатурата прифати да биде кандидат за оваа функција.

-Како искусен и возрасен правник треба досега да ја има научено лекцијата дека СДСМ ни кафе не части бесплатно. Се прашувам дали кандидатот Коцевски уште од првиот ден на работа ќе докаже дека ќе постапува согласно неговите надлежности и доставената програма за работа или ќе ризикува да си ја уништи сопствената долгогодишна кариера заради не знам каков договор, рече Стојановска.

Го повика Коцевски да размисли што е подобро за него, дали веднаш да покаже независност и вистинска борба со криминалот или, како што рече, веднаш ќе докаже дека ќе е последниот јавен обвинител назначен заради пазарење и партиски интерес.

Олга Лозановска од истата партија посочи дека под водството на Јовески комплетно се наруши угледот на македонското обвинителство и додаде дека корупцијата е најголем проблем во земјава и оти само 2,5 отсто од населението верува во судството.

Бране Петрушевски од ВМРО-ДПМНЕ рече дека Јавното обвинителство не е независен орган, а тоа го покажува и точката на дневен ред по која денеска се расправа, бидејќи републички јавен обвинител се бира на предлог на Владата.

-Јавното обвинителство согласно нашиот правен систем речиси е орган на Владата. Тоа Владата го има сфатено и затоа во изминатите седум години го претвори во апарат за спроведување на нејзините интереси и за заштита на своите функционери пред се во делот на високиот криминал и корупција, рече Петрушевски.

Изрази надеж дека новиот јавен обвинител нема да биде како претходните и оти ќе се избори за финансиската самостојност на Јавното обвинителство, бидејќи токму преку финансиите, потенцира, Владата го контролира Обвинителството.

По неговото излагање почна расправата за Предлог-законот за изменување и дополнување на Законот за Народната банка на Република Северна Македонија во прво читање. За оваа точка немаше пријавени за збор поради што веднаш заврши општата расправа.

Собранието во рамите на денешната седница го разгледа и Барањето за автентично толкување на член 368 од Законот за облигационите односи, поднесен од пратеникот Панчо Минов и заклучи дека не е оправдано. За сите три точки и за останатите 14 точки за кои е завршена расправата ќе се гласа во 13 часот до кога Собранието ќе биде на пауза.

Кијану Ривс посетил фабрика за ауспуси во Словенија и одржал таен состанок

Кијану Ривс последните денови ги помина во Словенија, а петокот и саботата ги помина во Прелук, кај Опатија, а потоа се упати кон Љубљана.

Познатиот актер беше воодушевен од Кварнер, кој го посети во друштво на филмскиот продуцент Гард Холингер, со кого во 2011 година ја основаа американската компанија „Arch Motorcycles“.

Ривс бил во Словенија поради неговиот бизнис со мотоцикли. Имено, според словенечките медиуми, Ривс одржал тајна средба со сопственикот на компанијата Акраповиќ, еден од најпознатите светски производители на издувни системи. Покрај тоа, тој ја посети и фабриката за аусуси, а по средбата во Љубљана се упатил кон аеродромот и во неделата наутро заминал од Словенија.

Киану е нормално љубител на мотори, па не случајно го избрал Прелук. Имено, таму се одржало светското првенство во мотоциклизам, а хотелот во кој престојувал се наоѓа во близина на Опатијската кривина. Освен тоа, недалеку од Риека се наоѓа и тркачката патека Гробник, поради што постои можност актерот повторно да го посети Кварнер.

Извор: Индекс

„Google“ исклучува уште една популарна апликација

Апликацијата „Google Pay“ се исклучува во Соединетите Држави.

Самостојната верзија на апликацијата „Google Pay“ веќе нема да биде достапна за американските корисници по 4 јуни оваа година.

Наместо тоа, корисниците се охрабруваат да се префрлат на „Google Wallet“. На другите пазари, апликациите сè уште ќе биде достапна.

Со исклучувањето на „Google Pay“, функциите како што се „P2P“ плаќања, наоѓање и нудење попусти и управување со банкарски сметки исто така ќе исчезнат.

„Google Wallet“ ќе стане главна услуга за безбедно складирање на информации од кредитни картички и лични документи. Паричникот се користи пет пати повеќе од „Pay“ во САД.

На корисниците им се препорачува да ги префрлат своите средства и податоци на „Wallet“ или да забранат сметка до 4 јуни.

Извор: Б92

Збогум на хидрауликата? Претставени на револуционерни сопирачки

Тоа значително ќе го намали растојанието за сопирање.

Германскиот снабдувач на автоделови „ZF“ дизајнираше нов систем за сопирање кој не бара течност за сопирачките или хидраулика за работа. Наместо тоа, силата на сопирање ја обезбедува електричен мотор директно до тркалото.

Додека чувството на сопирање треба да одговара на хидраулични сопирачки, „ZF“ ветува растојание за сопирање од 100 km/h до 0 km/h е девет метри пократко од конвенционалните сопирачки, пишува „Revijahak“.

Дополнително, опсегот на електрични автомобили треба да се зголеми за 17 проценти поради поефикасна рекуперација.

Добавувачот ветува и помали трошоци за одржување. Пониска е и емисијата на ситни честички.

„ZF“ им овозможува на производителите на возила да го состават својот оптимален систем за сопирање од класични хидраулични до нови електрични системи, во зависност од барањата.

Можни се и хибридни форми со, на пример, хидрауличен систем на предната оска и електричен систем на задната оска.

Компанијата не дава информации за точниот датум на лансирање на пазарот.

Извор: Б92

притисни ентер