Реакција од ДУИ на прес-конференцијата на ВРЕДИ

Не престануваат скандалите со албанскиот јазик. 

Јавното претпријатие за државни патишта ги стопираше постапките за проектот на претходното раководство кој имаше за цел промена на сите сообраќајни знаци на автопатиштата, согласно законот за употреба на албанскиот јазик.

Ова е чекор без преседан и штетен за спроведувањето на законот кој гарантира јазична еднаквост.

И покрај тоа што заврши процесот на избор на фирма за реализација на проектот, сегашното раководство одлучи да ја прекине постапката.

Ова може лесно да се провери во електронскиот систем за јавни набавки, што отвора сериозни прашања за односот на оваа влада кон спроведувањето на овој закон.

Демократската унија за интеграција предупредува дека овие неуспеси се резултат на недостатокот на изборен легитимитет на оваа власт, нејзината јасна неспособност да управува со клучните процеси и нејзината зависност од политичките влијанија на ВМРО.

Овие постапки се неприфатливи и сериозно му штетат на процесот на институционална еднаквост во државата.

Наместо да се соочат со своите одговорности, губитниците на изборите се обидуваат да ги прикријат овие масовни неуспеси со неосновани политички напади и непотребни прогони.

Насилното, самоволно и вонинституционално отстранување на таблите на границата со Косово и враќањето на старите табли е уште еден показател за неспособноста на оваа власт да ги спроведе институционалните и правни стандарди.

Жално е што по повеќе од 100 дена владеење, ова моноетничко раководство сè уште се обидува да ги обвинува другите за своите постојани неуспеси.

Овие акции не само што ги поткопуваат државните институции, туку претставуваат и јасен чин на дискриминација на Албанците.

Демократска унија за интеграција

Турција бара воведување санкции против Израел

Шефот на турската дипломатија Хакан Фидан денеска изјави дека времето за дипломатија е завршено и дека треба да се воведат санкции кон Израел.

-Ги преминавме границите на зборовите, дипломатијата, политиката, стигнавме до крајот, ни требаат други инструменти, рече Фидан на конференцијата за иднината на Палестина во Анкара.

Турскиот министер додаде дека меѓународната заедница треба да преземе правни мерки, да го бојкотира Израел, кој повеќе не смее да добива никаква поддршка на ниту едно поле.

-Во спротивно, Израел ќе продолжи со геноцидот и масакрите во Газа, бидејќи во моментов не ја плаќа економската, политичката или воената цена, додаде турскиот министер, кој за време на конференцијата изрази загриженост дека меѓународното внимание ќе биде „одвлечено од Газа“ и би биле насочени кон израелските напади врз Либан.

Според него, и оние кои го поддржуваат Израел мора да платат цена, за да сфатат дека има граници на тоа што го прават.

Турција пролетта ги прекина најголем дел од своите економски врски со Израел, но дел од опозицијата ја обвинува дека продолжува да ја снабдува земјата со нафта во име на претходните договори.

Значајно падна цената на батериите- дали тоа ќе ги намали цените на електричните возила?

Во текот на изминатата деценија, цената на батериите што ги напојуваат електричните возила забележа драстичен пад, а овој тренд продолжува.

Според истражувањето на Голдман Сакс, цената на батериите е намалена од 780 долари за киловат-час во 2013 година на 149 долари за киловат-час во 2023 година.

До 2026 година, оваа цена се очекува да падне на само 82 долари за киловат-час, што би можело да ги направи електричните возила поевтини од конвенционалните автомобили со мотори со внатрешно согорување.

Причината за овој пад на цените лежи во напредокот во технологијата на батерии, вклучувајќи го и зголемувањето на густината на енергијата за 30%, како и намалувањето на цените на литиумот и кобалтот, клучните материјали за производство на батерии. Исто така, дизајнот на новите батерии овозможува елиминирање на непотребните модули, што дополнително ги намалува трошоците за производство.

Батериите на база на никел се доминантни со 60% удел на пазарот, додека литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии држат помеѓу 35% и 40% од пазарот.

Се очекува дека до 2026 година цената на електричните возила ќе достигне паритет со класичните возила, што значително ќе ја зголеми нивната достапност и усвојување од поширок круг на потрошувачи. Во моментов, просечната цена на електричните возила е сè уште повисока, но падот на цените на батериите може да ги промени правилата на игра на светскиот пазар на автомобили, отворајќи го патот за масовно преминување на електрични автомобили.

Исто така, истражувањата покажуваат дека батериите на електричните возила би можеле да имаат животен век подолг од самите автомобили, дури и над 20 години.

Коалицијата „Вреди“ повторно ја актуелизираше идејата за албанска Академија на науките

Општините со кои раководат кадри на коалицијата „Вреди“ ќе ja финансираат албанска Академија на науките во земјава, којa очекуваат да добие и институционална форма…

Коалицијата „Вреди“ повторно ја актуелизира идејата за албанска Академија на науките и уметностите во земјава– на состанок меѓу нивните четворица градоналници, лидерот на Алтернатива и членови на ова тело, барале начин како таа да стане државна институција. Првиот чекор велат е финансирање од општинските буџети на Тетово, Гостивар, Чаир и Желино, сега очекуваат разбирање и поддршка за академијата да стане установа бидејќи, како што велат, нивната цел не е да предизвикаат етнички тензии или паралелизам во Македонија.

„Ние како коалиција ВЛЕН ја поддржуваме оваа идеја, овој проект, затоа што цениме дека дојдено е време Албанците да бидат претставени соодветно и на академско ниво.“

„Бараме од новинарите, од политичарите, да нѐ гледаат како пријатели, како луѓе кои се бават со научна истражувачка дејност, ние не сме политичка организација. Ние бараме основни работи, општините кирија да ни подмират и патни трошоци.“

За оваа тема Вреди немаат поддршка од коалициските партнери ВМРО-ДПМНЕ и ЗНАМ. Официјалниот став од Владата за денешната средба по повод албанската академија, е дека во земјава постои само една единствена институција за науките и ументностите.

„Цениме како влада дека сите политички и општествени чинители треба да имаат една единствена цел а тоа е како да се подобри животниот стандард на граѓаните. Цениме дека во науката не треба да се дава никаков примес, освен за тоа како да се унапреди. Македонија има таква институција, која е наречена МАНУ.“

Албанската академија на науките и уметностите е едно од првите прашања кои Вреди ги отворија откако влегоа во владината коалиција со ВМРО-ДПМНЕ. Уште тогаш оваа идеја беше експресно отфрлена од премиерот Мицкоски, со став дека веќе постои МАНУ и паралелна научна институција со етнички предзнак не може да се формира. На иста линија се и членовите на МАНУ, појаснувајќи дека во нивните редови веќе има четворица академици Албанци и науката не треба да се етнизира и политизира.

притисни ентер