Левица: Одговорот на Бесими за инфлацијата е осиромашување на граѓаните

Според Министерот за финансии Фатмир Бесими, за надминување на инфлаторната криза, во негови зборови - иако политички е многу непопуларно, препораките се да се дозволи да делуваат пазарните сили на понудата и побарувачката.

Тој аргументира, дека за на најранливите категории и не се препорачува намалување на даноците за горива и храна, туку обезбедување на социјална сигурност на најранливите категории на граѓани, затоа што во спротивно, би се субвенционирале и оние на кои не им е потребна поддршка.

Акцизите се природно класно антагонизирачки, бидејќи влијаат на сиромашните и богатите на различен начин, односно ги погаѓаат пониските слоеви дополнително. Точно е дека при намалувањето на акцизата, таа ќе се намали и за богатите слоеви, но, вистинска левичарска влада буџетот би го дополнила со прогресивен данок и класно позитивни политики, и не би се служела со економски практики на десницата.

Бесими тврди дека одлуката за привремениот пакет на фискални мерки од почетокот на годината била во насока на успорување на инфлаторната спирала. Макроекономските показатели говорат нешто сосема друго. Стапката на инфлација постојано расте, од 6,7% во јануари се зголеми на 11,9% во мај. Владата не ја намали вредноста на основните производи и услуги, туку напротив, цените постојано растеа, иако дел од нив беа ослободени од ДДВ, а паралелно се спроведуваше и замрзнување на маржите.

Иако приходите од данок на доход растат во новиот ребаланс на буџетот, нивниот удел во приходите останува ист. Тоа што расте е уделот во приходите од ДДВ на 27.7% - удел кој во изминатите години не надминуваше 26.5%. Овој раст од еден процентуален поен на уделот на ДДВ е директен показател дека пазарот, кога е остасвен нерегулиран, единствено ги покачува цените на продуктите, додека платите остануваат на истото ниво.

Од 1-ви јуни, граѓаните се соочија со нови поскапувања, но владата веќе нема да чека цените да пораснат, за да преземе мерки за нивно регулирање, туку цените слободно ќе се формираат, ќе растат, а со ценовниот шок ќе се зголемува бројот на граѓани во категоријата ранливи.

Додека цените го пробиваат плафонот, владата најавува антикризни мерки дури со донесување на ребалансот на буџетот за поддршка на ранливитге категории на граѓани и раст на пензиите. Во услови на светска економска криза, недозволиво е за основните производи да влијаат само пазарните сили, затоа што пониската понуда може да биде предизвикана и со пониско производство, а со тоа се забавува економската активност, која ќе влијае на покачувањето на цените, зголемување на невработеноста и инфлацијата. Владата не е доследна во формирање на цените на нафтата и не ја следи цената при нејзино намалување на светските берзи.

Улогата на државата во оваа ценовна и енергетска криза продолжува да биде во одбрана на интересите на крупниот капитал и на олигархијата. Безимотниот и работниот народ се оставаат на цедило, ко да немаат своја татковина и ко да не треба да очекуваат државата да се погрижи за нив.

Во вакви услови на масовно осиромашување, нужно е да ја отфрлиме тезата дека вака конструираниот државен апарат е нешто повеќе од алатка за опресија и држење под контрола на безимотните, сиромашните и работниците. Ваквиот државен апарат не може да се поправи - тој мора од корен да се реконструира, како би се срушиле капиталистичките темели на кој тој е поставен и би започнача нова ера.

Ера во која државата ќе работи за народот и ќе ја казни олигархијата секој пат кога таа ќе се обиде да приграби дел од колачот кој чесно му припаѓа на оној што вложил свое време, труд и пот.

Делови на Казахстан во долниот дел на реката Урал се на удар на врвот на поплавниот бран(ВИДЕО)

Делови од Казахстан лоцирани во долниот тек на реката Урал се подготвија за врвот на поплавите што се очекува денеска.

Во Казахстан е на сила вонредна состојба поради поплави, додека повеќе од 100.000 луѓе се евакуирани, објави Ројтерс.

Поради поплавите досега се изгубени околу 16.000 тони нафта, бидејќи производството е прекинато.

Воздушните снимки покажуваат огромни области на Казахстан под вода, со некои куќи потопени до покривот.

Работниците и волонтерите во градовите Уралск и Атирау учествуваа во изградбата на брани и бариери за заштита на станбени, земјоделски и индустриски области од вода.

Казахстанското министерство за енергетика соопшти дека одбранбените ѕидови високи меѓу два и 2,5 метри биле изградени околу нафтената рафинерија во Атирау, која се наоѓа во близина на реката Урал.

Официјални лица рекоа дека се изградени доволно резерви на гориво низ Казахстан.

Новиот Цитроен C3 Aircross има три реда седишта (ФОТО)

Очекувано, предниот дел на новиот автомобил изгледа познато, како неодамна претставениот Citroen C3 супермини, но со поголем заден дел и зголемена висина, давајќи му потрадиционален SUV облик.

Citroen вели дека C3 и новиот Citroen C3 Aircross вклучуваат „елементи на стилскиот јазик“ од концептот Citroen Oli од 2022 година. Како и „обичниот“ C3, Aircross има остар преден дел со новата значка на Citroen, која се истакнува над Решетка за ладилникот за светло за магла, ниска во преобликениот браник во споредба со C3. Крилата и трагите на тркалата се пошироки од оние на хечбек моделот.

Задниот дел секако го позајмува дизајнот од C3, но браникот и задните светла се прилагодени на Aircross. Комплет носачи на покривот и облоги на лакот на тркалата, кои се обвиткуваат околу дното на автомобилот, помагаат да се нагласи стилот на SUV.

Citroen C3 Aircross можеби е SUV од Б-сегментот, но Citroen успеа да собере седум седишта во него - прв во сегментот, според француската марка. Сепак, C3 Aircross ќе има силна конкуренција во форма на малку поголемата Dacia Jogger - уште еден модел со седум седишта.

Цената допрва треба да се открие, но со оглед на позиционирањето на Citroen како бренд фокусиран на вредност во Stellantis, C3 Aircross би можел да чини значително помалку од 20.000 евра за да остане на исто ниво со Jogger.

C3 Aircross доаѓа со избор на бензински, хибридни и целосно електрични погонски единици благодарение на новата платформа Smart Car.

Очекуваме погонските агрегати да бидат исти како оние што се нудат во C3 со 1,2-литарски турбо-бензинец со 99 КС, поврзан со шест-брзински мануелен менувач и истиот мотор поврзан со батерија од 48 V во хибридот (најверојатно со 99 КС. верзии и 128 КС) со шестстепен автоматски менувач. Понудата на дизел BlueHDi од C3 Aircross во заминување нема да биде пренесена.

Целосно електричниот e-C3 Aircross ќе ја добие истата батерија од 44 kWh и 111 КС како супермини e-C3, но со оглед на подолгото меѓуоскино растојание на Aircross (најдолго во неговиот сегмент според Citroen), очекуваме поголема батерија да биде понудена како e-C3 Aircross со батерија од 44 kWh најверојатно ќе има помал домет од 320 km од помалиот и полесен e-C3.

Спецификациите и внатрешноста на Aircross сè уште не се откриени, но знаеме дека третиот ред на седишта ќе може да се преклопуваат и дека должината на автомобилот од 4,39 метри ќе овозможи „повеќе простор за нозете за патниците одзади“, вели Citroen.

Исто така, допрва треба да ја видиме внатрешноста на автомобилот, но речиси е сигурно дека Aircross ќе доаѓа со истиот распоред на панелот како мини, со 10-инчен екран на допир, долгнавест волан и диплеј на главата за возачот.

C3 Aircross со повисоки спецификации треба да доаѓа со камера со заден поглед, безжично полнење на паметни телефони, автоматски фарови и бришачи со сензор за дожд, плус седишта Advance Comfort на Citroen.

Можеме да очекуваме лансирање на новиот Citroen C3 Aircross кон средината на летото, со повеќе информации за седумседиштата на Citroen во следните неколку недели.

Ковачевски: За нашите пензионери обезбедуваме просечна пензија од 30.000 денари

За нашите пензионери обезбедуваме просечна пензија од 30.000 денари и минимална пензија од 20.000 денари, порача од предизборниот митинг на СДСМ и Коалицијата за евопска иднина претседателот на СДСМ Димитар Ковачевски.

Ковачевски нагласи дека пензиите денескка, во однос на 2016 година се зголемени за 55% и ќе продолжат да растат.

Јас ветувам дека ќе работам ден и ноќ да ги исполнам очекувањата на мнозинството граѓани да живеат во европска Македонија. Не се откажавме досега, нема да се откажеме ниту отсега. Ние не се откажуваме од иднината, порача претседателот на СДСМ Димитар Ковачевски, на предизборниот митинг на СДСМ и Коалицијата за европска иднина во Демир Капија.

Гарантираме просечна плата од 1.100 евра и минимална плата од 600 евра, истакна претседателот на СДСМ Димитар Ковачевски, на предизборниот митинг на СДСМ и Коалицијата за европска иднина во Демир Капија.

Ковачевски нагласи дека минималната плата е зголемена за 3 пати во однос на 2016 година, просечната плата е зголемена двојно во однос на 2016 година но сега доаѓаат подобри времиња.

-Гарантирана плата за младите и грантови за отпочнување нов бизнис, затоа што сакаме младите да си ја градат својата иднина дома. Гарантираме подобри услови и плати за здравствените работници и целосно бесплатно јавно здравство. Ветуваме подобар и поправеден систем за сите, бескомпромисна борба со криминалот и корупцијата и конечно со спроведување на процесот на ветинг на судиите и јавните обвинители. Ова е нашата визија и нашата програма за граѓаните и државата, рече Ковачевски.

Не постојат брзи решенија за системските проблеми. Европскиот пат и членството во ЕУ се единствениот начин како да се обезбедат суштински промени во македонското општество, додде Ковачевски на митингот во Демир Капија, се наведува во партиското соопштение.

притисни ентер