Тоа ќе биде силен удар врз британската забавна индустрија и ширењето на влијанието на Велика Британија.
Обединетото Кралство е најголем европски производител на филмски и ТВ програми, со 1,4 милијарди фунти што ги добиваат од продажба на меѓународни права. Сепак, британската доминација е опишана како закана за европската културна разновидност во внатрешниот документ на ЕУ ставен на располагање на „Гардијан“.
Ова прашање најверојатно ќе стане уште еден камен на сопнување во напнатите односи по Брегзит меѓу ЕУ и Велика Британија.
Брисел сега сака да ја смени дефиницијата за британските програми и филм како европски дела.
Според директивата на ЕУ за аудиовизуелни медиумски услуги, европската содржина на копнените ТВ-канали мора да претставува најголем дел од програмите, додека на платформите, како што се „Нетфликс“ и „Амазон“, таа мора да сочинува најмалку 30% од достапните наслови.
Земјите како Франција отидоа чекор подалеку, поставувајќи квота од 60% за европски дела на платформите и бараат 15% од прометот на платформите да се троши за производство на европски аудиовизуелни и кинематографски дела.
Според документот на ЕУ доставен до дипломатите на 8 јуни, се верува дека вклучувањето британска содржина во такви квоти по Брегзит доведе до, како што е опишано, непропорционално количество британска програма на европските телевизии.
Европската комисија има за задача да започне студија за влијанието на британската содржина врз културната разновидност на ЕУ. Дипломатски извори тврдат дека ова би бил првиот чекор кон ограничување на содржините од Велика Британија.
Податоците од ТВ и филмската индустрија покажуваат дека дефинирањето британска содржина на кој било друг начин освен како европска содржина би довело до губење на уделот на пазарот, што особено би ја погодило британската драма. Предпродажбата на меѓународните права на серии како „Даунтон Аби“ и „Круна“ честопати беше клучна за воопшто да се започне нивното снимање.
Адам Минс, извршен директор на Здружението на трговски радиодифузери (КОБА), рече: „Продажбата на меѓународни права на интелектуална сопственост на британски програми стана клучен дел од финансирањето на производството во одредени жанрови, како што е драмата. Со тоа се губи пристапот до значителен дел на секторот на пазарот на ЕУ, низ целиот синџир на вредности, од производители до радиодифузери и креативци “.
Продажбата на меѓународните права на европските канали и платформи и донесе заработка на британската ТВ и филмска индустрија од 490 милиони фунти во 2019 и 2020 година.
Извори од ЕУ сугерираат дека иницијативата ќе продолжи кога Франција ќе го преземе претседателството со Унијата во јануари, со поддршка на Шпанија, Грција, Италија и Австрија.
„Велика Британија е горда што има светска филмска и ТВ-индустрија, која ги забавува гледачите на глобално ниво и е поддржана од владата во текот на целата пандемија“, рече портпаролот на владата на Обединетото Кралство.
„Статусот на европски дела продолжува да важи за аудиовизуелните дела со потекло од Велика Британија бидејќи Велика Британија е членка на Европската конвенција на Советот на Европа за прекугранична телевизија (ЕКТТ)“, рече тој.