„Кросбоу" обединува 12 држави за интеграција на елекричната енергија од обновливи извори

Станува збор за регионалниот проект „Кросбоу" во кој Европската комисија вложи над 17 милиони евра, а вклучени се 24 партнери од 12 држави. 

 Електропреносните систем-оператори, производители на обновливи извори на електрична енергија и научни установи од 12 држави заеднички ќе работат на проект кој ќе овозможи да се интегрира електричната енергија произведена од обновливи извори и да стане конкурентна на регионалниот пазар на електрична енергија на Југоисточна Европа.

Станува збор за регионалниот проект „Кросбоу" во кој Европската комисија вложи над 17 милиони евра, а вклучени се 24 партнери од 12 држави. Нашата земја ја претставуваат Факултетот за електротехника и информатички технологии (ФЕИТ), МЕПСО и ЕСМ.

Целта на „Кросбоу" е да создаде модел за ефикасно управување со производството на електрична енергија од варијабилни обновливи извори на енергија и со капацитети за складирање на електричната енергија, со помош на примена на најнови информатичкo-телекомуникациски технологии.

Проектот беше денеска презентиран пред македонската енергетска јавност. На презентацијата се обратија генералните директори на МЕПСО, ЕСМ и претставник на ФЕИТ, а проектот го претстави професорот Јовица Милановиќ, од универзитетот во Манчестер, Велика Британија, еден од креаторите на овој проект.

-Кросбоу е меѓународен проект на Европската Унија кој почна пред три години со идеја да се испитаат можностите за регионална соработка на електропреносните систем –оператори за максимално искористување на зелената енергија, така што ќе се унапредува потрошувачката и нејзиното складирање, на тој начин што сите учесници ќе имаат финансиска корист. Засега нема регулатива, ниту пазар за енергетско складирање ниту во регионот, ниту во дел од Европа. Ова е прв проект што ја вклучува ЈИЕ и е огромна можност за нашиот регион да покаже предност за развој на нови трговски механизми и да покаже на Европа дека има техничка поддршка, истакна Милановиќ.

Весна Борозан, редовен професор на ФЕИТ при Универзитетот „Св. Кирил и Методиј" истакнувајќи го значењето на регионалниот проект за нашата земја рече дека проекто се фоксура на двата основни тренда во современите електроенергетски системи: децентрализација на производството на електрична енергија во рамки на системот по пат на интеграција на производството на електрична енергија од малите обновливи извори на енергија на пониските напонски нивоа и истовремено, потполно отворање на пазарите на електрична енергија и нивното поврзување во пан-европскиот пазар на енергија и растечката конкуренција.

Според неа овој проект нуди решенија што ќе дадат можност на најмалите, по моќност, учесници на пазарот, вклучувајќи ги домаќинствата и малите електрани да станат конкурентни учесници на пазарот.

Компаниите учесници во проектот МЕПСО и ЕСМ го истакнаа значењето и очекувањата на „Кросбоу" во однос на нивното идно работење.

– МЕПСО ги прифати предизвиците и активно работи на регионални  и на европски проекти. „Кросбоу" е еден од нив. Досега имаме одлични резултати од направените студии. Клучни поенти на кои се фокусира проектот од аспект на работата на систем-оператор се: регионален оперативен центар за балансирање, регионален координативен центар за обновливи извори и за капацитети за складирање и мониторинг систем за набљудување и предупредување. Овој сет на алатки за регионален менаџмент и управување ќе донесе исклучителен напредок во управувањето со преносната мрежа, соопшти Ева Шуклева, генералната директорка на МЕПСО.

Генералниот директор на ЕСМ Васко Ковачевски потенцира дека нивната програма согласно енергетската политика на државата што е усогласена со глобалните енергетски трендови и движења е во иднина само да се зголемува уделот на обновливите извори.

-Во поблиска и подалечна иднина ние само ќе го зголемуваме производството на електрична енергија од обновливи извори. Затоа нам како производител ни е важно да има мрежа што ќе може да го прифати продуктот од тие извори, рече Ковачевски.

Проектот, кој треба да овозможи зајакнување на регионалната соработка помеѓу операторите на електропреносните системи во Југоисточна Европа, ќе понуди решенија за зголемена флексибилност и стабилност на системите, преку подобрено управување со размената на моќност на интерконекциите, како и нови решенија за складирање на енергијата,  подобро управување со комуникациите и други придобивки.

Нисан отповикува 400.000 возила заради проблем со кочењето

Јапонскиот Нисан отповика скоро 400.000 возила од САД заради дефект во системот за кочење кој предизвикува течење на течноста од системот што може да предизвика пожар во автомобилот.

Отповикувањето ги вклучува моделите  „Maxima 2016-2018“, „Infiniti QX60 2017-2019“, „Murano 2015-2018“ и „Pathfinder 2017-2019“.

Доколку се случи проблем со течење на системската течност од кочниците автомобилот ќе сигнализира предупредување, но доколку тоа предупредување се игнорира во одредени случаи може да дојде до оган, ја известија од Нисан американската Национална администрација за безбедност во патниот сообраќај.

„Доколку предупредувањето се игнорира и возилото продолжи да се користи во овие услови, течноста за кочници може да предизвика електричен спој внатре во моторот“, соопштуваат од Нисан.

Нема податоци дали овој дефект во споменатите Нисан автомобили досега предизвикал пожари и повреди.

Ова отповикување доаѓа помалку од два месеци откако  Националната администрација за безбедност во патниот сообраќај отвори прелиминарна истрага за дури 553.000 Нисан „Rougue (X-Trail)“ по известувањето за грешка во автоматското итно кочење кое се вклучува без предупредување и без пречка.

Нисан минатата година и во Јапонија отповика автомобили поради проблеми со кочниците и управувачкиот систем.

Луксузна прослава на роденденот на Сораја

Сораја на 11 ноември наполни 33 години но тогаш не можела да собере големо друштво па се одлучила својата голема прослава да ја направи денес на 17 ноември.

Како што наведуваат медиумите, таа скала на пријателите да им приреди нешто за паметење па им платила авионски карти до Виена и смештај во луксузен хотел, а резервирала и место и во еден од најлуксузните австриски ресторани каде шише квалитетно вино чини 500 евра.

Сораја ги ангажирала и Александра Младеновиќ и Љуба Аличиќ да и пеат на журката.

Последниот произведен Сааб е продаден за 43 500 евра

На аукција во шведска е продаден последниот произведен примерок од некогашниот локален произведувач на автомобили Сааб.

Сааб 9-3 Аеро од 2014 година достигнал цена од 43.500 евра а последниот дел од историјата на Сааб го купил Клаус Спангорд.

Автомобилот требало да се користи за тестови за безбедност, но заради проблеми кои настанале во компанијата никогаш не се спроведени.

Заради тоа пет години не е користен и има поминато само 66 километри а ентериерот е потполно кожен.

Под хаубата се наоѓа 2.0 литарски бензински мотор со 220 коњски сили и 6 степен автоматски менувач. Овој автомобил има и погон на сите четири тркала.

Компанијата Сааб банкротираше 2011 година а две години подоцна е купена од кинеската компанија НЕВС.

Неколку години е произведуван Сааб 9-3 но новиот сопственик поради финансиски проблеми го изгубил правото на лиценцата на брендот Сааб.

Сега кинеската компанија произведува електрични автомобили базирани на Сааб 9-3 но под името НЕВС.

притисни ентер