Најдена вода во атмосферата на ,,Супер –Земја” (ВИДЕО)

Осум пати потешка од Земјата и двојно поголема , планетата наречена К2-18б ротира во зона која можеби е погодна за живот и каде што можеби има вода во течна форма.

Вода е откриена за прв пат во атмосферата на егзопланета со температури слични на Земјата кои би можеле да го поддржат живот каков што го знаеме, откриле денеска научниците во списанието „Nature Astronomy“ .

„Оваа планета е најдобриот кандидат што го имаме надвор од нашиот Сончев систем“ во потрагата по знаци на живот, изјави ко-авторката Џована Тинети, астроном на Универзитетскиот колеџ во Лондон, за АФП.

„Не можеме да претпоставиме дали има океани на површината, но тоа е реална можност“.

Од над 4.000 егзопланети откриени до денес, ова е прва познато каде се комбинира карпеста површина и атмосфера со вода.

Повеќето егзопланети со атмосфери се огромни топки од гас, а голем број карпести планети за кои се достапни податоци, изгледа дека воопшто немаат атмосфера.

Дури и ако имаат таква комбинација, повеќето планети слични на Земјата се премногу далеку од нивните sвезди за да имаат течна вода или се толку блиску што водата испарува.

Откриено во 2015 година, К2-18б е една од стотиците таканаречени „суперземји“ - планети со помалку од десет пати поголема од нашата - забележана од вселенското летало „Кеплер“ на НАСА.Сега научниците ги проучија снимките и дојдоа до проценките за можност за живот на оваа супер планета.

Идните вселенски мисии се очекува да детектираат стотици други во наредните децении.

„Наоѓањето вода во потенцијално живеалиште во вселената, освен на Земјата, е неверојатно возбудливо“, рече главниот автор Ангелос Цијарас, исто така од UCL.

„К2-18б не е„ Земја 2.0 “, рече тој. „Сепак, нè доближува да одговориме на фундаменталното прашање: дали е Земјата единствена?“

Работејќи со спектроскопски податоци заробени во 2016 и 2017 година од вселенскиот телескоп Хабл, Циарас и неговиот тим користеле алгоритми со отворен извор за да ја анализираат ѕвездената светлина филтрирана во атмосферата на К2-18б.

Тие најдоа непогрешливи траги од водена пареа. Компјутерското моделирање откри  концентрации помеѓу 0,1 и 50 проценти.

За споредба, процентот на водена пареа во атмосферата на Земјата варира помеѓу 0,2 проценти над половите, и до четири проценти над тропските предели.

Има докази и за водород и хелиум. Азотот и метанот исто така може да бидат присутни, но со сегашната технологија остануваат невидливи, се вели во студијата.

Понатамошно истражување ќе може да го утврди степенот на покривање на облакот и процентот на вода во атмосферата.

Водата е клучна во потрагата по живот, делумно затоа што носи кислород.

„Животот каков што го знаеме е заснован на вода“, рече Тинети.

К2-18б орбитира околу црвена џуџеста sвезда на оддалеченост од 110 светлосни години - милион милијарди километри - во соѕвездието Лав на Млечниот Пат и веројатно е бомбардирано од повеќе деструктивно зрачење отколку Земјата.

„Веројатно е дека ова е првото од многуте откритија на потенцијално применливи планети“, рече астрономот на UCL, Инго Валдман, исто така коавтор.

„Ова не е само затоа што суперземјите како К2-18б се најчестите планети во нашата галаксија, туку и затоа што црвените џуџиња - sвезди помали од нашето Сонце - се најчестите sвезди“.

Новата генерација на вселенски инструменти за истражување  на sвездите, предводени од вселенскиот телескоп Џејмс Веб и мисијата АРИЕЛ на Европската вселенска агенција, ќе можат да ги опишат егзопланетните атмосфери со далеку повеќе детали.

АРИЕЛ, чие лансирање е закажано во 2028 година, ќе истражи околу 1.000 планети, а ќе обезбеди и доволно мостри и да ги идентификува оддалечените всленски пространства.

„Откриени се над 4.000 егзопланети, но не знаеме многу за нивниот состав и природата“, рече Тинети. „Со набљудување на голем примерок на планети, се надеваме дека ќе откриеме тајни за нивната хемија, формирање и еволуција“.

Фото: Манекенка го истакна трудничкиот стомак

Убавата манекенка Бар Рафаели по трет пат е бремена. Атрактивната русокоса на улиците на Милано гордо го покажа трудничкиот стомак.

Израелската убавица  Бар рафаели која некогаш беше во врска со големиот холивудски заводник Леонардо Дикаприо, во бракот со бизнисменот Aди Езро го очекува третото дете. Бар и Ади веќе имаат две ќерки Лив и Ел.

Топ моделот  во опуштено издание сега е фотографирана на шопинг во Милано., а во преден план е нејзиниот стомак.

Фото: На Бред Пит годините не му можат ништо!!!

Холивудскиот актер Бред Пит ги „излуде“ жените од целиот свет. Годините не му можат ништо.

Славниот актер уште еднаш докажа дека за него годините се само обична бројка.

Во фотосесија за насловната страница на магазинот „ GQ" Бред само потврди дека како минуваат годините тој излгеда се подобро и подобро.

Фотографиите многу брзо се појавија на социјалните мрежи и буквално предизвикаа хаос.

Иако холивудскиот заводник е длабоко влезен во шестата деценија од животот тој и понатаму ги воодушевува жените со својот изглед.

Многу коментираат дека 55- годишниот Бред е како виното. Што постар тоа подобар.

Листа на најбогатите во „белиот спорт“ на светот!!

Спортската индустрија во последните неколку децении е една од најбогатите, спортистите посебно во последните 20-тина години заработуваат многу пари.

Ако мислите дека најбогати спортисти се фудбалерите се лажете, тенисерите котираат многу подобро од што мислите.

Најбогат во светото на „белиот спорт“ е легендарниот тенисер а сега менаџер  од Романија, Јон Циријак. Тој е еден од првите Романци која се појавил на листата на милијардери на Форбс. Неговото богатство се проценува на 1,1 милијарда долари.

Тенисерот со најголем број на Грен слем трофеи, славниот Швајцарец Роџер Федерер е вториот најбогат учесник во светскиот тенис со богатство од 450 милиони долари. Федерер покрај трофеите заработи и вистинско богатство пред се од спонзорите. Според финансиските стручњаци богатството на Федерер во следните години сигурно двојно или тројно ќе се зголеми.

Најдобриот светски тенисер Новак Ѓоковиќ е трет на оваа листа . Богатсвотот на српскиот тенисер се проценува на 200 милиони долари.

Зад Ѓоковиќ на листата на најбогати во „белиот спорт“ се Марија Шарапова со 195 мил. долари, Рафаел надал со 180, колку што е проценето богатството и на Серена Вилијамс. Високо котираат и Андре Агаси со 175, Енди мареј со 165 мил, Пит Сампрас со 150 и Џон Мекинро со 100 милиони долари.