Аерозагадување: Невладините предлагаат бесплатен автобуски превоз за сите, општините садат дрвја и мапираат загадувачи

Невладините предлагаат бесплатен автобуски превоз за сите, општините садат дрвја и мапираат загадувачи

Беспатен автобуски превоз за сите граѓаните во текот на наредните три месеци, субвенционирање на меѓуградскиот автобуски превоз, воведување на 24-часовен зајакнат инспекциски надзот, итна детекција на загадувачите… се дел од мерките кои вчера беа предложени до Градот Скопје и останатите аеро-загадени општини во Македонија, од страна на четири Здруженија кои покренаа петиција „Нула толеранција за (аеро)загадување и загрозување на животот"

Здружението за социјални иновации и одржлив развој „РАДАР", Новинари за човекови права, Првата детска амбасада „Меѓаши" и Зелениот институт, упатија апел до сите граѓани на Македонија да ја потпишат петицијата, а ја повикаа и државата да ги исполни обврските во однос на почитувањето на основното право, правото на живот, воведувајќи итни мерки за намалувањето на загадувањето кое диретно влијае на здравјето на луѓето и нивниот живот.

Според нив, инспекциските служби веќе не треба само да опоменуваат, туку веднаш да ги затвораат оние објекти кои се идентификувани како најголеми загадувачи.

Во рамки на активностите за намалување на загадувањето, општините и Градот Скопје почнаа да преземаат мерки кои се однесуваа на субвениционирање на печки за пелети, мапирање на загадувачите како и засадување на листопадни садници.

Општина Аеродром вчера објави јавен повик за надоместување на дел од трошоците за набавка на печки на пелети за граѓаните на нејзината територија. Аеродром ќе им субвенционира околу 50 отсто од трошоците за набавка на печка на пелети, но не повеќе од 15.000 денари со вклучен персонален данок на доход по домаќинство.

Целта на овој пилот-проект, како што соопштија од Општината, е да се премине кон еколошки систем на загревање со стимулирање на жителите на Аеродром, поточно домаќинствата, да користат почист огревен материјал и поквалитетни печки за затоплување на своите домови ‒ за повисока енергетска ефикасност и помалку штетни емисии во воздухот, како дел од мерките против загадувањето.

Град Скопје викендов го почна 3Д мапирањето на критичните точки за загадувањето на воздухот во градот со беспилотно летало. Како прва локација беше избрана депонијата „Вардариште", а мапирањето ќе продолжи и на други локации, најавуваат од Градот.

Од градот сметаат дека жителите на Аеродром и на Гази Баба веќе подолг период се задушуваат од непријатна миризба што се шири покрај кејот на Вардар и дека мерните станици на овие локации покажуваат најголема концентрација на ПМ10 честички. Најавуваат дека со ова мапирање инспекторатот на Град Скопје ќе добие прецизни податоци, со што полесно ќе може да ги извршува задачите. Потсетуваат дека е активна и кампањата за пријавување огнови на отворено на телефонскиот број 193.

Градот Скопје вчера ја започна и есенската акција во која ќе бидат засадени 3.500 листопадни садници во сите скопски општини. Оваа есен, информираат од градот, приоритет е обновување на сите постојни дрвореди во градот и подигнување нови во Ѓорче Петров и на Бит-пазар. /МИА

Снимка на татко кој сака да ја убие ќеркичката- ѝ ветува рај, а потоа се слуша истрел (ВИДЕО)

Чарлс Александар, кој на 7 ноември ја киднапирал својата ќерка од куќата на нејзината баба во Охајо, беше убиен во полициска акција, а властите сега одлучија да ја објават снимката од телефонскиот разговор што го имале со него за време на бегството.

На видеото се слуша како полицискиот диспечер го моли Чарлс да не го повреди девојчето. По инцидентот девојчето неповредено е вратено кај семејството, објави Пипл.

Инцидентот се случил на 11 ноември кога Чарлс ја киднапирал ќерката од куќата на нејзината баба. Пред тоа се обидел да го земе девојчето од училиште, но не успеал бидејќи немал старателство над неа.

Откако киднапирањето било пријавено во полиција, веднаш започнала потрага. Неговиот автомобил бил лоциран истата вечер. Кога ги видел почнал да бега, но полицајците му пукале во гумите и на крајот застанал на паркинг.

Чарлс потоа имал неколку разговори со полицискиот диспечер, кому му се заканил дека ќе го убие и детето и себеси.

На снимките од телефонските разговори, кои изминатава недела беа објавени во јавноста, се слуша како Александар се заканува дека е вооружен, а потоа мирно ѝ кажува на ќерката „дека ќе оди во рајот“.

„Ќе нѐ застрелам и двајцата, повлечете се сега“, се слуша како вели Чарлс, додека во позадина се слуша мало девојче кое го моли да не го прави тоа.

"Сакам да разговарам со нејзината мајка. Ешли, ако го слушаш ова, треба да ми се јавиш", рекол тој.

После тоа, девојчето го прашала својот татко од каде знае дека и двајцата ќе одат во рајот.

„Затоа што си добра“, ѝ рекол татко ѝ.

Девојчето одговорило дека тој ден не сака да оди во рајот.

„Ни јас не го сакав тоа, само сакав да разговарам со мајка ти“, сосема смирено ѝ рекол татко ѝ.

„Не сакам да умрам денес, не сакам да одам во рајот“, одговорило малото девојче.

Диспечерот потоа го советувал Чарлс да зборува смирено со девојчето за да не се вознемири.

Подоцна полицијата го застрелала таткото, додека детето безбедно е вратено дома.

Девојче отишло на педијатар, па се породило во тоалет на болницата- бебето го фрлила во канта

Тинејџерка (15) се породила во тоалет на болницата во Катерина, а потоа го фрлила бебето во корпа за отпадоци.

Во саботата отишла на лекар и побарала да оди кај педијатар. Малку подоцна ги замолила медицинските сестри да дојдат во тоалет.

Кога се вратила, на лекарите им кажала дека е бремена и дека абортирала. Кога докторите отишле во тоалетот, во корпата за отпадоци нашле новороденче, објави Си-Ен-Ен на грчки.

Новопечената мајка им објаснила на лекарите дека не знаела дека е бремена. Новороденчето било тешко 1.600 грама, а се верува дека девојчето било родено во шестиот месец од бременоста.

Лекарите веднаш го интубирале бебето, а мајката била хоспитализирана и подоцна префрлена во болницата во Солун поради обилно крварење.

Да потсетиме, во Виена на почетокот на месецов жена (30) е осомничена дека прво го задушила новороденчето, а потоа неколку пати го удрила од асфалтот. После тоа го завиткала детето во ќебе и најлонска кеса и го фрлила во канта за отпадоци во болницата.

Моќната израелска противвоздушна одбрана има една слабост, што често ја користат непријателите

Израелската воздушна и ракетна одбрана се смета за една од најдобрите во светот, а оваа година се докажа и со соборувањето на иранските балистички ракети, како и ракетите на Хамас и Хезболах.

Железната купола стана суштината на нејзиниот успех, иако е само еден од неколкуте системи.

Меѓутоа, иако израелската противвоздушна одбрана се докажа во одбраната на градовите, има еден горлив проблем – а тоа е дека не може да се одбрани од нисколетачки беспилотни летала, предупредија двајца израелски бригадни генерали, пренесува „Бизнис инсајдер“.

„Мораме да ја браниме нашата противвоздушна одбрана“, напишаа Еран Ортал и Ран Кочав во блог за Центарот за стратешка одбрана Бегин-Садат на Универзитетот Бар-Илан во близина на Тел Авив.

Ортал и Кочав стравуваат дека непријателските беспилотни летала би можеле да ги уништат системите за противвоздушна одбрана, како што е познатата Железна купола, дозволувајќи им на балистички ракети, авиони и артилериски ракети да го погодат Израел без да бидат пресретнати.

„Израелските воздухопловни сили сè уште суверено владеат со воздушниот простор, но под носот на напредните ловци има посебен дел од небото“. Авторите овој дел го нарекуваат „ниско небо“.

„Непријателот најде дупка во системот. Воздухопловните сили (и, во него, корпусот за воздушна одбрана) се обврзани да се бранат од комбинирани и координирани ракетни, беспилотни летала и ракетни закани“.

Во текот на изминатата година, израелскиот воздушен и ракетен систем за пресретнување постигна извонреден успех против различни ракети лансирани од Иран, Хамас, Хезболах и други ирански сојузници, вклучувајќи балистички ракети, крстаречки ракети, артилериски ракети и минофрлачи. На пример, Израел, со помош на САД, Велика Британија и други земји, наводно пресретнал 99 отсто од околу 300 балистички ракети, крстаречки ракети и големи нападни беспилотни летала, кои Иран ги лансираше во нападот во април оваа година.

Меѓутоа, Израел имаше проблеми со малите експлозивни дронови лансирани од Хезболах, милиција во Либан поддржана од Иран. Повеќе од сто израелски војници и цивили се убиени или ранети од овие беспилотни летала, вклучително и 67 кои беа повредени кога беспилотно летало удри во зграда во северен Израел во октомври. Сепак, ситуацијата е далеку од онаа на војната во Украина, каде што стотици мали беспилотни летала ги направија маневрирачките операции на боиштата речиси невозможни.

Сепак, Ортал и Кочав стравуваат дека израелските воздушни одбранбени сили биле развиени во ерата пред беспилотните летала, кога заканата за Израел доаѓала од авиони и балистички ракети, критика што може да се примени на системите произведени во западните земји и Русија.

„Овој систем беше изграден со текот на годините под претпоставка на израелската воздушна супериорност. Самата противвоздушна одбрана не требаше да биде цел на нападот. Непријателот може да навлезе длабоко во Израел и да го вклучи системот за противвоздушна одбрана во една линија, додека други летала користат пренасочување и навлегуваат во друга, скриена линија. Може да идентификува цели и да ги нападне веднаш со вооружени или самоубиствени дронови.“, предупредуваат тие.

Израел се потпира на повеќеслоен одбранбен систем, со ракетите Arrow со долг дострел кои пресретнуваат балистички ракети над земјината атмосфера, Давидова прашка со среден дострел што пресретнува балистички и крстаречки ракети на надморска височина од околу 20 километри и Железна купола кој пресретнува крстаречки ракети, ракети со краток дострел и артилерија и минофрлачки гранати на мала височина. Сите овие системи зависат од производството и повторното полнење на проектили кои се соодветни на заканите. Проблемот е што овие системи не можат да се заштитат едни со други.

„Степенот на взаемна помош и заштита меѓу слоевите е релативно ограничен“, напишаа Ортал и Кочав. За да се оптимизира распоредувањето на ограничениот број проектили пресретнувачи, „секој слој е дизајниран да ракува со специфичен тип на ракета или проектил. Железната купола всушност не може да им помогне на ракетите „Стрела“ или да ги поддржи нивните мисии. Овие ограничувања се подеднакво присутни меѓу другите слоеви“.

Исто така, израелската противвоздушна одбрана не е дизајнирана за опстанок, создавање лажни ракетни батерии и радари за заштита на системи кои често се движат.

„Степенот на мобилност, заштита и способност за прикривање на израелскиот систем за воздушна одбрана не е доволен. За разлика од сличните системи во светот, нашиот систем не беше изграден со синхронизација како клучна цел“.

Создавање четврти слој фокусиран на заштитни точки како што се радари, ракетни фрлачи и војници кои ги користат од проектили и беспилотни летала кои поминале низ првите три слоја. ПВО мора да биде камуфлирана и доволно подвижна за да ја смени локацијата пред непријателот да може да ги погоди.

Иронично, Израел беше еден од пионерите во користењето беспилотни летала за спротивставување на противвоздушната одбрана. Откако претрпе големи загуби од советските ракети земја-воздух за време на војната во Јом Кипур во 1973 година, Израел користеше беспилотни летала за време на Либанската војна во 1982 година. Користејќи беспилотни летала кои имитираат авијација, Израел ги намами сириските радари за противвоздушна одбрана да ги активираат, со цел да ги уништи со проектили што уништуваат радари. Израелските воздухопловни сили уништија 29 од 30 ракетни батерии во долината Бека без загуба и соборија повеќе од 60 сириски авиони.

Во меѓувреме, корпусот за воздушна одбрана на израелските одбранбени сили (ИДФ) го префрли својот фокус од противвоздушна одбрана на противракетна одбрана.

„Претпоставката беше, и сè уште постои, дека израелските воздухопловни сили владеат со небото. Затоа, задачата на воздушната одбрана беше да се фокусира на ракети. Оваа претпоставка повеќе не е валидна“, заклучија Ортал и Кочав.

притисни ентер