Тоа што пилотите не го знаеле е дека горивото течело цело време на патот од Торонто до Лисабон. Кога откажал првиот мотор, донесена е одлука авионот принудно да слета на Азорски острови.
Не долго потоа откажал и вториот мотор, па екипажот, кој зад себе имал повеќе од 20 000 часа искуство, продолжил да едри во воздухот уште околу 120 километри. Авионот бил успешно приземјен, а инцидентот влегол во историјата како најдолгиот авионски лет без помош на мотор, пишува британски Телеграф.
Приказната за летот на компанијата Ер Трансат е потсетник дека дури и ако сите мотори откажат се уште постојат големи шанси патниците безбедно да слетаат на земја. Пилотот Патрик Смит во неговата книга "Cockpit Confidential" објаснува дека без погон на моторите висина на летот на авионот на секој 16 километри оддалеченост опаѓа за околу 1,6 километри. Тоа значи дека патнички авион, кој во просек лета на 10 километри надморска височина, може да едри уште околу 100 километри пред да ја допре земјата. Сепак, брзината и аголот на понирањето не се секогаш исти.
Во 1982 година на летот на компанијата Бритиш ервејз од Окланд на Нов Зеланд кон Монт Галунгунг во Западна Јава во Индонезија, се случило да откажат сите четири мотори. Со однос на едрење од 15:1, екипажот сфатил дека на располагање имаат уште само 23 минути, пред да се удрат од земјата, а дека пред нив се наоѓа пат од 146 километри. Како што авионот се доближувал до Џакарта, каде требало принудно да слета, така ненадејно проработил прво едниот мотор, по него вториот, а тогаш и преостанатите два. Во инцидентот немало повредени. Смит наведува дека едрењето се одвива многу почесто од што патниците и се свесни за тоа.
-Процесот отприлика наликува како спуштање на автомобилот по удолница без притискање на педалата за гас“, појаснил.