Наградата за театарска критика ја доделува списанието за уметност „Сум“.
Наградата (уметничка слика, статуетка и плакета) на Петрески му е доделена за објавените театарски рецензии за претставите „Хасанагиница“, „Животот на Молиер“, „Хенри Шести“, „Госпоѓица Јулија“, „Енциклопедија на изгубеното време“, „Човекот перница“, „Генетика на кучињата“, „Декамерон“, „Јустинијан Први“, „Домот на Бернарда Алба“ итн.
На доделувањето на наградата на Универзитетот за аудио-визуелни уметности ЕСРА во Скопје, Трајче Кацаров, член на жири-комисијата и главен и одговорен уредник на „Сум“ рече дека списанието е омаж на многу македонски автори кои даваат свој сериозен прилог кон она што значи автентичен од на македонската книжевност, но и на многу светски автори.
- Кога правиме омаж не тргнуваме само од она што тој претставува во литературата туку поаѓаме и од некои други човечки особености, од семејството, неговиот прилог од неговата професионална ориентација...Последниот 71 број на „Сум“ го посветивме на современата српска поезија. Наградата за театарска критика е дадена за 2012 година во која Христо Петрески беше најприсутен театарски критичар, истакна Кацаров.
Во најновиот број на списанието „Сум“, добитникот на наградата за театарска критика е претставен со театарски дневник од рецензии за петнаесет претстави изведени во 2012 година.
- Токму со оваа награда ќе почнат да се раѓаат нови театарски критичари кои нема да бидат благонаклонети кон театарот. Не е критичар тој што ќе напише позитивна критика, критичар е тој што ќе ја оцени претставата. Мислам дека Христо Петрески има таков сенс, додаде Кацаров.
Ректорот на Универзитетот ЕСРА и претседател на жири-комисијата Јордан Плевнеш рече дека Христо Петрески го води секторот театарска и филмска критика на Универзитетот во постдипломските студии.
- Тој имаше импресивна дејност минатата година и наградата е заслужена, посочи Плевнеш.
Петрески заблагодарувајќи се за наградата рече дека се чувствува малку преморено и малку разочарано.
- Во Македонија да си критичар, не мора да си театарски, воопшто не е пријатно. Еден од првите критичари на кои јас во тоа време му се воодушевував беше Јордан Плевнеш. Кога го пишувате текстот морате многу нешта да ги кажете меѓу редови. Позицијата на критичарот е многу бедна. Денес ни основните трошоци за пат нема да ви ги платат, а не повеќе од тоа. Блиску сум до идејата наскоро да објавам книга „100 театарски рецензии“, посочи Петрески.
Тој неодамна ја објави книгата „Македонска театарска критика“ во која се застапени 15 истакнати македонски театарски критичари.
Наградата „Ерго СУМ“ во иднина ќе биде традиционална, а годинава се доделува во пресрет на 27 март, Светскиот ден на театарот.