Филмскиот фестивал Џифони ќе се одржи во Mакедонија

Од 20-ти до 27 октомври Македонија ќе биде домаќин на Филмскиот фестивал „Џифони“, бренд што Италија го гради 43 години и е високорангиран меѓу нејзините културни производи. Календарот на настани и детали во организацијата биле утврдени на работните средби минатата недела меѓу повеќе институции во Македонија со делегација на фестивалот, предводена од директорот Клаудио Губитоси.

- Чувствувајќи доверба и ентузијазам, директорот на фестивалот одлучи брендот Џифони да ни го отстапи без да платиме ниту едно евро. Почестени сме од довербата што тој ја стекнал дека Македонија може да биде регионален центар на Џифони, каде што секоја година ќе се собираат децата од регионов и ќе се случува концептот на Џифони кој секоја година се случува во Италија, рече директорот на Филмскиот фонд на Македонија Дарко Башески на денешната прес-конференција.

Фондот ќе потпише тригодишен договор со Филмскиот фестивал Џифони со што Македонија ќе добие целосен културен прозивод во насока на социјалниот развој на децата. - Три години треба да работиме за да ја оправдаме довербата, посочи Башески.

Фондот ги повикува сите заинтересирани субјекти кои сакаат да помогнат во организацијата на фестивалот во Македонија. За повеќе информации за фестивалот и негова промоција кај младата публика ќе биде организиран „Џифони ден“ на 27 мај.

Креативен директор на фестивалот во Македонија е Иво Антов од „Наше маало“, кој на пресот истакна дека настанот ќе биде круна на 15-годишната работа на неговата продукција. Рече дека тимот ќе се труди државава да стане регионален центар на познатиот италијански фестивал и да донесат многу деца од Балканот и од Италија на првото фестивалско издание. Ќе учествуваат деца во две возрасни категории, од 13 до 15 и од 16 до 18 години.

Елена Величковска ќе биде извршен директор на фестивалот во Македонија. Таа има десет години искуство на фестивалот Џифони, каде што учествуваат и деца од Македонија со поддршка на Амбасадата на Италија во Скопје.

Деца од Македонија, студенти од ФДУ, филмски работници и музичари ќе го посетат годинашниот фестивал Џифони во Италија, кој ќе се одржува од 19-ти до 28 јули, и таму ќе ја претстават македонската култура.

Фестивалот Џифони соработува со локални фестивали низ светот, а некои од нив целосно го преземаат брендот и плаќаат за него, како пр. Бразил и Катар. Македонија е меѓу ретките земји кои бесплатно го добиваат брендот. Се инсистира дека Џифони не е само фестивал, па затоа и го смени логото во „Џифони искуство“. Децата гледаат филмови, а потоа дискутираат за темите, следат работилници и поставуваат прашања и коментари до познати актери и режисери. Учествуваат по педесетина делегации. Покрај професионално жири, за наградите од официјалната програма одлучува и меѓународно жири од 3.000 деца. Нема поделба меѓу возрасни и деца, а мотото на фестивалот е „Засекогаш млад“.

- Се гледаат филмови од цел свет, кои претходно ги гледаат психолози. Фестивалот се корисити за истражувачка работа на експертите за деца. Доаѓаат голем број психолози, педагози, социолози и ги користат децата, пред се, да им пренесат содржини кои се погодни за нивната возраст, и да искористат децата да зборуваат за тие теми. Моќта на филмот, всушност, се користи како повод децата преку темата да почнат да разговараат за конкретни работи, рече Башески.

Фестивалот е именуван по малото место Џифони во јужна Италија, каде што е основан пред 43 години од директорот Губитоси. Популарен е, и покрај 10.000-те жители, цела Италија придонесува за неговото опстојување. Поради приходите од фестивалот, покраината Кампанија, каде што се наоѓа Џифони, бележи економски раст во однос на другите делови на Италија кои се погодени од економската криза.

Иранските пораки ги намалија цените на нафтата

Цените на нафтата денеска паднаа на 86 долари на меѓународните пазари, бидејќи инвеститорите беа смирени од пораките од Иран по „сомнителниот“ инцидент со беспилотни летала, намалувајќи ги стравувањата од ескалација на израелско-иранскиот конфликт.

На лондонската берза цената на барелот по пладне беше пониска за 72 центи во однос на затворањето на тргувањето вчера и изнесуваше 86,39 долари.

На американскиот пазар барелот за испорака во мај се тргува по пониска цена од 66 центи, по 82,07 долари. Речиси за исто толку падна и цената на барелот за испорака во јуни и се лизна на 81,42 долари.

Пазарите утрово беа катапултирани од извештаите на западните медиуми за експлозија во близина на иранскиот град Исфахан. Американската ТВ компанија ABC објави, цитирајќи неименуван американски функционер, дека израелски проектили погодиле локација во Иран.

Иранската државна телевизија објави дека „на небото над Исфахан биле забележани три дронови. Системот за противвоздушна одбрана бил активиран и ги уништил беспилотните летала“. Иранските медиуми не го спомнаа Израел во извештаите, а еден аналитичар изјави за државната телевизија дека беспилотните летала се управуваат од луѓе кои се инфилтрирале во Иран.

Техеран го минимизираше инцидентот и посочи дека не планира да реагира. Пораката беше најјасно дадена од висок ирански функционер, кој за Ројтерс изјави дека Техеран не планира одговор во овој момент.

Берзите стравуваат од ескалација откако Техеран објави одговор на израелскиот напад врз иранскиот конзулат во сирискиот главен град Дамаск, во кој загинаа неколку високи ирански воени претставници и конзуларни претставници.

Иран пред десет дена испрати стотици беспилотни летала и проектили во Израел, кои главно беа соборени од системот за противвоздушна одбрана. Никој не беше убиен и беше предизвикана само ограничена штета, но Тел Авив сигнализираше дека планира одговор, и покрај предупредувањето на САД дека нема да ги поддржи нивните офанзивни акции.

„Почетниот скок на цените на нафтата можеби ги нагласи првичните стравувања од понатамошна ескалација, но видовме дека пазарите на капитал и нафта го сменија курсот по тие прелиминарни потези“, рече Џошуа Махони од Scope Markets.

Инвеститорите очекуваа одговор на Израел на нападите со ирански беспилотни летала и постепено намалување на премијата за ризик, па цената на нафтата падна за повеќе од четири отсто од понеделникот, забележува Ројтерс.

Но, тензијата сè уште не е целосно смирена бидејќи Иран е трет по големина производител на нафта во Организацијата на земјите извознички на нафта (ОПЕК), според податоците на Ројтерс, така што ескалацијата би загрозила значителен дел од понудата, забележува Бјарне Шилдроп од СЕБ.

Американските пратеници укажаа дека би можеле да воведат санкции за извозот на нафта од Иран, вклучувајќи ги во пакетот помош за Украина во очекување на гласање во Конгресот. Предложени се казнени мерки за бродови, пристаништа и рафинерии кои преработуваат иранска нафта и за трансакции на кинески финансиски институции поврзани со купување на иранска нафта.

Одделно, ОПЕК објави дека барел од нафтената кошница на нејзините членки вчера се намалила за 2,29 долари на 87,35 долари.

Ума Турман ги воодушеви сите на годишнината од култниот филм во Лос Анџелес (ВИДЕО)

Ума Турман ја воодушеви публиката во Лос Анџелес на 30-годишнината од прикажувањето на „Pulp Fiction“.

53-годишната актерка за оваа пригода избра црна облека. Во споменатиот филм Ума го отелотвори ликот на Миа Валас, а многу фанови напишаа дека оттогаш таа речиси не се променила. Тие на социјалните мрежи пишуваат дека изгледа многу младешко и дека „никогаш не изгледала толку добро“.

Инаку, Ума доби и номинација за најдобра споредна женска улога за улогата на Миа Валас.

Pulp Fiction е филм на Квентин Тарантино од 1994 година. Беше номиниран за седум Оскари, вклучително и за најдобар филм. Во филмот глуми и Џон Траволта.

Франција им нареди на трговците да ги означуваат производите, на кои им го намалиле пакувањето

Француските трговци ќе мора да ги известат клиентите за намаленото пакување на производите кое не е придружено со соодветно намалување на нивните цени, објави Министерството за финансии, сигнализирајќи нова мерка за борба против скриените поскапувања.

Тајното покачување на цените преку намаленото пакување на производите предизвикува главоболки и кај потрошувачите и кај владите, бидејќи ја инхибира потрошувачката во услови на послаба куповна моќ на домаќинствата под притисок на високата инфлација и трошоците за задолжување.

Француските малопродажни компании од јули до септември ќе треба да ги информираат потрошувачите за храната и другите производи за широка потрошувачка чија цена не го следи намаленото пакување, соопшти Министерството. „Ќе ставиме крај на таквите практики. Сакам да ја вратам довербата на потрошувачите, а довербата оди рака под рака со транспарентноста“, рече министерот за финансии Бруно Ле Мер.

Цените на храната станаа главно политичко прашање во Франција минатата година бидејќи цените на храната скокнаа за рекордни 16 отсто по редовните годишни преговори меѓу трговците на мало и компаниите за храна.

Владата со закон го регулираше одложувањето на датумот за преговори годинава и побара од компаниите да го ограничат поскапувањето. Минатиот септември ланецот супермаркети „Карфур“ прикажа предупредувања за цените на некои производи со цел да изврши притисок врз големите производители на стоки за широка потрошувачка, како „Нестле“, „ПепсиКо“ и „Унилевер“ пред преговорите.

притисни ентер